..شرح شیدایی

!یادداشت های یک مغز مکپوت شده

..شرح شیدایی

!یادداشت های یک مغز مکپوت شده

..شرح شیدایی

¥¥ دانشجویی که نمی خواهد دانش آموز باشد!!
--------------------------------------------------------------
مواد لازم برای تهیه کمپوت مغز:
مغز شیدا + سس مطالعه هایش + کوره نقد
--------------------------------------------------------------
دانشجوی سیاسی در کلام امام خامنه ای (دام عزه):

ʘ معنای صحیح سیاسی بودن دانشگاه ها "قدرت تحلیل سیاسی داشتن" است، نه تبدیل شدن به بلندگویی برای احزاب و گروه های مختلف. چرا که این "عدم استقلال" دور شدن از هدف اصلی "سیاسی شدن دانشگاه ها" است.

ʘ دانشگاه ها باید سیاسی باشند و دانشجو باید سیاسی باشد. یعنی دانشجو باید قدرت تحلیل سیاسی داشته باشد تا جبهه بندی های دنیا را بشناسد؛ تا بفهمد امروز دشمن کجاست و از کجا و با چه ابزاری حمله می کند.
1374/8/10

ʘ در محیط دانشگاه، بعضی ها حوصله ی حرکت ندارند؛ می گویند بگذار کارها را بکنیم، درسمان را بخوانیم، زودتر این ورق پاره را بگیریم و مثلاً دنبال کاری برویم. این ها مشمول بیداری، خیزش و حرکتی که عنوان دانشجویی دارد، نیستند.
1378/9/1

ʘ چیزی که امام حسن مجتبی علیه السلام را شکست داد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود. چیزی که فتنه ی خوارج را به وجود آورد و امیرالمؤمنین علیه السلام را آن طور زیر فشار قرار داد و قدرتمندترین آدم تاریخ را آن گونه مظلوم کرد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود و اِلّا همه ی مردم که بی دین نبودند. تحلیل سیاسی نداشتند. یک شایعه دشمن می انداخت؛ فوراً این شایعه همه جا پخش می شد و همه آن را قبول می کردند!
1372/8/12

Instagram
آخرین نظرات

شرح شیدایی-بخش نهم.. تقدیرنامه های طلایی!

چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۵۹ ب.ظ

(سومین بخش از فصل2)

باید از همه تشکر کنم.. خیلی ها هستند.. دارم سریع مینویسم اسم ها را. اسامی قدردانی ها را؛ یکی دوتا نیست آخر!

باید از همه بخاطر لطف هایشان تشکر کنم!

از همه دوستان. از همه همکاران. از همه آنانی که حتی به سرم داد زدند!! از همه آنانی که تلنگر های بدی به روحم وارد کردند!

باید از یک عده هم بخاطر تبری که در دستشان بود و زدند شکستند شیشه آکواریوم مغزم را هم ویژه سپاسگذاری کنم!

وقت کم است و هزاران مراسم تقدیر مانده روی دوشم!

کاش بدانند وقتی بدون اینکه خودشان بفهمند که دارند دنیای فانتزی من را به حقیقت نزدیک میکنند دارند چه لطفی به من میکنند!

اصلا هرچه بی رحم تر دوست داشتنی تر!

بی رحم ها بهتر از مهربان ها من را بزرگ کردند!

من با شکستن های پشت سر هم خودم به آن ها هم یاد دادم که بی رحم نباشند. با ترک کردن هایم. سکوت هایم..

ما همه به هم کمک کردیم.

به بزرگ شدن هم.

به "راحت گیر"شدن هم.

به اینکه یاد بگیریم دنیا خیلی بی ارزش تر از این حرف هاست.

حتی اصلی ترین بی رحم کسی بود که راحت راحت بدون اینکه پشت سر خودش را نگاه کند اتفاق با شکوه "ترک کردن" را اجرا کرد.

ترک کردن!!! ترک کردن تعلقات. خیلی عمل عجیبیست. اصلا ادم را عروج می دهد!

این بخش تقدیرنامه داشت. هزاران تقدیرنامه طلایی برای همه آدم های کوچک و بزرگ زندگی ام: مهربان ها و بی تفاوت ها و متفاوت ها و بی رحم ها و دلسوز ها! همه شان.

همه آن هایی که خیلی هاشان خواستند خوب باشند و گاهی بلد نبودند و خیلی هاشان نخواستند بد باشند و باز هم گاهی بلد نبودند! مهم این است که من امروز در اوج ایستاده ام و به وجود همه آن ها افتخار میکنم.

به اینکه دارم با آدم ها زندگی میکنم.

چقدر مهم نبودن غم ها به آدم کمک میکند که عاقلانه تقدیر نامه بنویسی و عاشقانه تر برای آدم های دنیایت پست کنی..

ممنون از خالق همه این لذت های کوچک و بزرگ..

ممنون..

ف.ی.شیدا


26خرداد95_13

sharh_e_sheydaie@

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی