..شرح شیدایی

!یادداشت های یک مغز مکپوت شده

..شرح شیدایی

!یادداشت های یک مغز مکپوت شده

..شرح شیدایی

¥¥ دانشجویی که نمی خواهد دانش آموز باشد!!
--------------------------------------------------------------
مواد لازم برای تهیه کمپوت مغز:
مغز شیدا + سس مطالعه هایش + کوره نقد
--------------------------------------------------------------
دانشجوی سیاسی در کلام امام خامنه ای (دام عزه):

ʘ معنای صحیح سیاسی بودن دانشگاه ها "قدرت تحلیل سیاسی داشتن" است، نه تبدیل شدن به بلندگویی برای احزاب و گروه های مختلف. چرا که این "عدم استقلال" دور شدن از هدف اصلی "سیاسی شدن دانشگاه ها" است.

ʘ دانشگاه ها باید سیاسی باشند و دانشجو باید سیاسی باشد. یعنی دانشجو باید قدرت تحلیل سیاسی داشته باشد تا جبهه بندی های دنیا را بشناسد؛ تا بفهمد امروز دشمن کجاست و از کجا و با چه ابزاری حمله می کند.
1374/8/10

ʘ در محیط دانشگاه، بعضی ها حوصله ی حرکت ندارند؛ می گویند بگذار کارها را بکنیم، درسمان را بخوانیم، زودتر این ورق پاره را بگیریم و مثلاً دنبال کاری برویم. این ها مشمول بیداری، خیزش و حرکتی که عنوان دانشجویی دارد، نیستند.
1378/9/1

ʘ چیزی که امام حسن مجتبی علیه السلام را شکست داد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود. چیزی که فتنه ی خوارج را به وجود آورد و امیرالمؤمنین علیه السلام را آن طور زیر فشار قرار داد و قدرتمندترین آدم تاریخ را آن گونه مظلوم کرد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود و اِلّا همه ی مردم که بی دین نبودند. تحلیل سیاسی نداشتند. یک شایعه دشمن می انداخت؛ فوراً این شایعه همه جا پخش می شد و همه آن را قبول می کردند!
1372/8/12

Instagram
آخرین نظرات

احیای جهان بینی به سبک علی(ع)!

دوشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۱ ب.ظ
مصادف شدن ماه رمضان و تیرماه ما را بر آن داشت.. به بهانه یادآوری مناسبات فرهنگی این دوماه عرض ارادتی کنیم به شهید مقتدر و مظلوم این ماه علی(ع). کدام علی؟ همان علی که تا بود یتیمان شهر غمگین و گرسنه سر بر بالین نمیگذاشتند! آری همان علی مهربان و رئوف شب های کوفه و همان علی مقتدر و عادل و ظلم ستیزی شهر! آنکه قهر علوی اش لرزه بر اندام کفر می انداخت..
جهان بینی علوی اگر مفهوم گشایی شود به احیای تمامی شعائر انسانی قابل ستایش در خلقت خواهیم رسید. احیا فقط جان بخشیدن به جسم نیست. روح که جان دهد دیگر فاتحه انسانیت خوانده است! آری امروز میخواهیم احیاگر جهان بینی بزرگ مردی باشیم که دانش آموخته مکتبش معمار کبیر انقلاب بود. همان خمینی(ره) ای که بوی حکومت علوی را بار دیگر به مشام جهانیان رساند. و این حقیقت قابل انکار نیست که در راه اجرای عدالت خون ها باید ریخته شود و ریخته شد. خون بهشتی و 72 تن از یاران خمینی در افنجار دفتر حزب جمهوری در 7 تیرماه 60 تنها پیکشی بود به این راه مقدس.

اگر زیستنی علی گونه را بخواهیم باید همچون علی در مقابل استکبار و ظلم تمام قد بایستیم. همان ظلمی که12 تیرماه 67 مسافران هواپیمای مسافربری میهن عزیزمان را پرپرکرد. همان دسیسه ای که ترور برترین شخصیت های دینی علمی ما را رقم زد و 11 تیر چهارمین شهید محرابی همچون صدوقی را از ما گرفت! همان ظلمی که با بی رحمانه ترین وضع سلاح شیمیایی و میکروبی بر کودکان و زنان ریخت و هم اکنون دارد به سمفونی وهمناک خون ریز خود در جهان ادامه می دهد! و هزاران جنایت دیگر.. اگر 8 تیر روز مبارزه با سلاح شیمیایی شد، اگر 1 تیر روز تبلیغ دینی شد، اگر خمینی کبیر آخرین جمعه رمضان را روز قدس نامید، همه و همه نه برای پرشدن تقویم ها بود! این ها همه برگرفته از جهان بینی علوی بود. جهان بینی به سبک علی یعنی انسان بودن، دین دار بودن، ایستادن پای عقیده، یار مظلوم بودن و مومن بودن به معنی واقعی کلمه.

اگر بخواهیم شاگرد خوبی در مکتب علی باشیم هرگز شعار استکبار ستیزانه ی "مرگ بر شیطان بزرگ" را فراموش نخواهیم کرد. همچون علی که باشیم هرگز زیر بار بی عدالتی و نظام سرمایه داری "مرفه بی درد پرور" و "مستضعف ساز" نخواهیم رفت و مقتدرانه پرچم عدالت خواهی به دست، تا پای جان پای زکات فطره ی یک عمر روزه داری روح خواهیم ایستاد. فطریه ای از جنس اعتقاد و انسانیت. ان شاالله


ف.ی.شیدا - تیرماه 1394


موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی