..شرح شیدایی

!یادداشت های یک مغز مکپوت شده

..شرح شیدایی

!یادداشت های یک مغز مکپوت شده

..شرح شیدایی

¥¥ دانشجویی که نمی خواهد دانش آموز باشد!!
--------------------------------------------------------------
مواد لازم برای تهیه کمپوت مغز:
مغز شیدا + سس مطالعه هایش + کوره نقد
--------------------------------------------------------------
دانشجوی سیاسی در کلام امام خامنه ای (دام عزه):

ʘ معنای صحیح سیاسی بودن دانشگاه ها "قدرت تحلیل سیاسی داشتن" است، نه تبدیل شدن به بلندگویی برای احزاب و گروه های مختلف. چرا که این "عدم استقلال" دور شدن از هدف اصلی "سیاسی شدن دانشگاه ها" است.

ʘ دانشگاه ها باید سیاسی باشند و دانشجو باید سیاسی باشد. یعنی دانشجو باید قدرت تحلیل سیاسی داشته باشد تا جبهه بندی های دنیا را بشناسد؛ تا بفهمد امروز دشمن کجاست و از کجا و با چه ابزاری حمله می کند.
1374/8/10

ʘ در محیط دانشگاه، بعضی ها حوصله ی حرکت ندارند؛ می گویند بگذار کارها را بکنیم، درسمان را بخوانیم، زودتر این ورق پاره را بگیریم و مثلاً دنبال کاری برویم. این ها مشمول بیداری، خیزش و حرکتی که عنوان دانشجویی دارد، نیستند.
1378/9/1

ʘ چیزی که امام حسن مجتبی علیه السلام را شکست داد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود. چیزی که فتنه ی خوارج را به وجود آورد و امیرالمؤمنین علیه السلام را آن طور زیر فشار قرار داد و قدرتمندترین آدم تاریخ را آن گونه مظلوم کرد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود و اِلّا همه ی مردم که بی دین نبودند. تحلیل سیاسی نداشتند. یک شایعه دشمن می انداخت؛ فوراً این شایعه همه جا پخش می شد و همه آن را قبول می کردند!
1372/8/12

Instagram
آخرین نظرات

درد آنجا که عمیق است به حاشا نرسد!

جمعه, ۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۰۰ ب.ظ
این روزها بازهم توجه جهان به کشوری معطوف شده که در صف بندی های.. "این سمت جهان" به علاوه ی "آن سمت جهان" دربرابر خود و در مقابل مستکبران تشنه قدرت -که کاری جز چپاول منابع و سرمایه های کشورهای تحت سلطه، برای جبران ورشکستگی های اقتصادی خود بلد نیستند-  عادت کرده است یک تنه بایستد و از حقوق مسلّم خود دفاع کند! صحبت از کشوریست که مردمی دارد، که در عین اینکه به خوش قلبی و مهمان نوازی شهره اند، سرمایه ای عظیم به نام غیرت مندی و اقتدار در برابر ظلم در تاریخچه خود دارند. غیرت و اقتداری که برخواسته از باورهای آیینی و دینی آن هاست. غیرتی که آن ها را در صف اول دفاع از مظلومین جهان و ستیز با صهیونیسم خونخوار و دولت های حامی آن ها قرار داده است. بحث از مذاکرات بر سر  حق استفاده از یک فناوری است که بسیاری از کشورهای جهان بدون هیچ مانعی در حال بهره برداری از آن هستند. و خیال خامی که به زور تحریم،  بتوانند ما را به پای میز مذاکره و تحمیل هر ذلتی بکشانند و از ما امتیاز بگیرند تا بتوانند خوی زورگویی خود را ارضا کنند اما با پافشاری و اقتدار عزتمندانه ایران مواجه شدند و دیدند جمهوری اسلامی ایران از مواضع خود عقب نشینی نخواهد کرد!

پس از توافق اولیه بدست آمده در وین، در چهاردهم ژوئیه2015 (23تیرماه94) شاهد رقابت کشورهایی برای برقراری ارتباط با ایران هستیم که تا دیروز با بی رحمی تمام، هیچگونه فشار تحریم را از ما دریغ نکرده بودند و حالا شاهراهی برای استفاده از بازار ایران برای بهبود رکود اقتصادی شان باز شده است!

بعد از ورود "هیئت آلمانی" که برای ایران شرط میگذارد که "باید اسرائیل را به رسمیت بشناسید" و "مشتاق تخریب نیروگاه های هسته ای ایران" است، خبر قدم رنجه کردن "وزیر امور خارجه فرانسه"،صبح چهارشنبه 7 مرداد به ایران، دردنامه ای از الطاف فرانسویان به ایرانیان را در خاطر ها زنده کرد. خبر ورود "لوران فابیوس"، از متهمین پرونده خون‌های آلوده به ویروس ایدز و هپاتیتC، در سال‌های نخست وزیری اش(61تا63)، فرآورده‌های خونی آلوده انستیتو "مریو" فرانسه که در اختیار ۹۷۶ نفر از بیمار هموفیل قرار گرفت و آن‌ها را به ایدز مبتلا نمود که تا کنون 200 نفر آنان جان باختند. گرچه  سازمان انتقال خون ایران مجبور به پرداخت غرامت 25 میلیارد تومانی به خسارت دیدگان این اتفاق شد، فرانسه با وجود اینکه به تمامی کشورهای دریافت کننده این فاکتورها (برای مثال: پرداخت غرامت 125 ملیون دلاری به امریکا)غرامت داد حاضر به عذرخواهی و پرداخت حتی یک دلار به ایران نشد! جا دارد از وزیر بهداشت بپرسیم که آیا اگر فرزندش مبتلا به بیماری لاعلاج ایدز شده بود، میتوانست غرامت ناچیز قضایی و قدیمی بودن این پرونده را دلیلی برای بی اهمیت خواندن آن در مقابل اهداف سیاسی کشور بداند؟!

حافظه تاریخی ما هنوز حمایت فرانسه از گروههای تروریستی ضد ایرانی همچون سازمان مجاهدین خلق، خوش خدمتی برای رژیم بعث صدام در جنگ تحمیلی (کمک به صدام برای دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی و جنگنده های میراژ ۳۰۰ و ۴۰۰ مجهز به اشعه لیزر به عراق) ، توهین نشریه "شارلی ابدو" به نبی اکرم و حمایت مالی مسئولان فرانسوی از این عمل شنیع برای ترجمه آن به 5 زبان مختلف و بارها تحقیر و توهین به ملت ایران، تلاش در جهت ایجاد تحریم های ظالمانه و غیر قانونی و نماینده اسرائیل بودنش در مذاکرات هسته ای را فراموش نکرده است. اما باوجود این سوابق دولت فرانسه با طمع برقراری ارتباط مجدد با ایران، مشتاقانه به دنبال فرصتی برای دست یابی به نتیجه ایده آل خود، در کنفرانس تغییرات اقلیمی در سال دو هزار و پانزده در پاریس است!

فابیوس با تلاش بر ایجاد پل راهبردی با عربستان به عنوان دشمن ایران و به عنوان نماینده کشورهای واپس‌گرای عرب و رژیم صهیونیستی، یک‌سال‌ونیم گذشته با اتخاذ مواضعی تندروانه ، نقش پلیس بد مذاکرات را ایفا کرد و مانع به نتیجه رسیدن توافق در ژنو شد. تا جایی که در آخرین دور مذاکره در وین با سه شرط اسرائیل‌پسند کاهش درازمدت توانمندی های هسته ای ایران در زمینه تحقیق و تولید،  راستی آزمایی سایت ها از جمله سایت های نظامی و بازگشت خودکار تحریم ها در صورت نقض تعهدات ایران با نام "مکانیسم ماشه" حضور پیدا کرد. فابیوسی که حامی اصلی طراحی مکانیسم در برجام و قطعنامه شورای امنیت بود!

در سال ۲۰۱۳ زمانی که قرار بود توافق موقت ایران و ۶ کشور امضا شود، پاریس از این کار جلوگیری کرد زیرا به ادعای فابیوس متن اولیه برنامه اقدام مشترک، قرص و محکم نبود و ضمانت‌های لازم در مورد رآکتور اراک و همچنین غنی‌سازی اورانیوم را ارائه نمی‌کرد!

جالب اینجاست فرانسه ای دارد حرف از امنیت هسته ای ما میزند که انفجار کشتی "جنگجویان رنگین کمان" متعلق به "سازمان غیردولتی صلح سبز "که علیه آزمایش‌های اتمی دولت فرانسه اعتراض می‌کرد را در تاریخچه درخشان خود دارد!

قانون خنده دار فابیوس-گسو که در پارلمان فرانسه در سال 1990 تصویب شد یکی از ده‌ها خوش‌خدمتی او به صهیونیست‌ها می‌باشد که براساس آن اگر کسی درباره وجود اتاق‌های گاز و آمار جعلی کشتار شش میلیون یهودی در جنگ جهانی دوم سؤالی مطرح کند از یک ماه تا یکسال به زندان محکوم شده و باید جریمه نقدی پرداخت کند و همچنین کار خود را نیز از دست می‌دهد! با یادآوری این نکته دیگر شنیدن این ادعای فابیوس عجیب نیست که در سفرش به تهران موضوع عادی‌سازی روابط ایران و اسرائیل را دنبال خواهد کرد!

در پاسخ به کسانی که با افتخار تیتر خبری خود را "تمجید فابیوس ار دانشمندان ایرانی" قرار داده اند باید گفت خوب است بدانند که بزرگترین سازمان پژوهش علمی اروپا در فرانسه (CNRS)، در سال ۲۰۰۸ بود که علیه تمامی دانشمندان ایرانی در تمام رشته‌ها تحریمات گسترده ای وضع کرد.

محض اطلاع، شرکت‌های اتومبیل‌سازی پژو و رنو و شرکت نفتی توتال، از‌جمله شرکت‌های مهم فرانسوی بودند با شدت ‌گرفتن تحریم‌ها بی‌توجه به قراردادهای مشارکت با ایران، آن‌را یک‌طرفه لغو و یک شبه تهران را ترک کردند و بابت خسارت 3.2 تریلیون تومانی که از این محل به ایران وارد شد نیز هیچ خسارتی پرداخت نشد! و عجیب نیست صنعت گران زحمت کش کشورمان، خاستار جلوگیری از دست یابی فرانسه به بازار ایران بسادگی باشند خصوصا شرکت پژو که بی توجه به تعهدات قبلی خود به نحو گسترده در تحریم های غرب علیه ایران شرکت جست اما تلاش فراوانی برای بازگشت به بازار ایران دارد.

وقتی بین هیأت اقتصادی آلمان ها که اخیرا به ایران سفر کردند، نمایندگانی از شرکت‌های فولکس واگن آلمان و مرسدس بنز حضور داشتند، عجیب نیست که تارنمای فرانسوی 'اوئست- فرانس' این روزنامه اینگونه می نویسد: ایران با 80 میلیون جمعیت، بازاری جذاب برای شرکت های بزرگ فرانسوی از جمله خودروسازانی چون 'پ اس آ پژو سیتروئن' و 'رنو' و نیز فعالان بخش انرژی همچون شرکت 'توتال' محسوب می شود!

پر واضح است سرمایه دارانی که خود اکنون طبل رکود اقتصادی و بدهی های کلانشان آوازه جهان است، دلشان برای ایرانی ها نسوخته و هدفشان تضمین نفع خود و بهره کشی اقتصادی از بازار آینده ایران است و گویا همیشه ایران جای خوبی برای فروش کالاهاییست که روی دستشان باد کرده است! تا کی باید شاهد چپاول سرمایه های کشورمان آن هم با منت و تحقیر باشیم؟ از غارت نفت توسط کمپانی های انگلیسی قبل از نهضت مصدق، تا ...

با وجود همه این ها درد آنجا بالا میگیرد که جشن و پاک کوبی عده ای از جوانان کشورمان که در جریان این حقایق نیستند در رسانه های جهان منعکس می شود و ایرانیان را آنچنان نیازمد به حمایت و دلسوزی غرب نشان می دهد که باید هر لحظه منتظر صدقه های ارسالی شان باشیم!

همانطور که خواسته رهبری از جنبش دانشجویی و جوانان این مرزو بوم بیداری، بصیرت و مطالبه است از مسئولان و وزارت خارجه خواستار موضع گیری قاطع و مقتدرانه در برابر این رخداد هستیم.

فرشی زیرپای فابیوس پهن کرده ایم که قرمزی اش به زنگ خون هزاران ایرانی بیگناهیست که طعمه خونهای ایدزی، بمب های شیمیایی، تحریم های ظالمانه و دسیسه های منفعت طلبانه و مکارانه فرانسه است!

آیا وقت آن نرسیده است که محدود افراد خودباخته شیفته چشم آبی های غربی، اندکی تاریخ را ورق زده و غیرت فراموش شده ایرانی خود را به یاد بیاورند تا اینگونه مدهوش توجه سودجویانه ی دولت هایی که خوی استکباری در وجودشان نقش بسته نباشند؟!

اکنون که ماه ها تلاش و زحمت نمایندگان سیاسی ایران عزیزمان به مرحله حساس و سرنوشت ساز خود نزدیک شده است آیا وقت آن نرسیده است که با تقویت روحیه استکبار ستیزی خود با دسیسه عادی سازی ارتباط با استعمارگران همراه نشویم و هوشیارانه بر مواضع مقتدرانه خود پایبند بمانیم؟ فرانسه، تنها نماینده ای برای بروز اوج خباثت حریف بود. نباید در این بازی دور خورد و از اصل ماجرا غفلت کرد. خواسته ما از مردان سیاست مدار میهن عزیزمان این است که با بهره مندی از رهنمودهای ارزنده رهبری و همچنین با ارزش قائل شدن به نقد ها و راهکارهای کارشناسان و منتقدلان و تحلیل گران، هم دل و صادق با مردم با حفظ اقتدار و منافع ملت ایران بستر مناسبی را برای پیشرفت اهداف ملی و اقتصادی و سیاسی کشور فراهم کنند.

و من الله توفیق

 

ف.ی.شیدا - 9 مرداد 1394

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی