..شرح شیدایی

!یادداشت های یک مغز مکپوت شده

..شرح شیدایی

!یادداشت های یک مغز مکپوت شده

..شرح شیدایی

¥¥ دانشجویی که نمی خواهد دانش آموز باشد!!
--------------------------------------------------------------
مواد لازم برای تهیه کمپوت مغز:
مغز شیدا + سس مطالعه هایش + کوره نقد
--------------------------------------------------------------
دانشجوی سیاسی در کلام امام خامنه ای (دام عزه):

ʘ معنای صحیح سیاسی بودن دانشگاه ها "قدرت تحلیل سیاسی داشتن" است، نه تبدیل شدن به بلندگویی برای احزاب و گروه های مختلف. چرا که این "عدم استقلال" دور شدن از هدف اصلی "سیاسی شدن دانشگاه ها" است.

ʘ دانشگاه ها باید سیاسی باشند و دانشجو باید سیاسی باشد. یعنی دانشجو باید قدرت تحلیل سیاسی داشته باشد تا جبهه بندی های دنیا را بشناسد؛ تا بفهمد امروز دشمن کجاست و از کجا و با چه ابزاری حمله می کند.
1374/8/10

ʘ در محیط دانشگاه، بعضی ها حوصله ی حرکت ندارند؛ می گویند بگذار کارها را بکنیم، درسمان را بخوانیم، زودتر این ورق پاره را بگیریم و مثلاً دنبال کاری برویم. این ها مشمول بیداری، خیزش و حرکتی که عنوان دانشجویی دارد، نیستند.
1378/9/1

ʘ چیزی که امام حسن مجتبی علیه السلام را شکست داد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود. چیزی که فتنه ی خوارج را به وجود آورد و امیرالمؤمنین علیه السلام را آن طور زیر فشار قرار داد و قدرتمندترین آدم تاریخ را آن گونه مظلوم کرد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود و اِلّا همه ی مردم که بی دین نبودند. تحلیل سیاسی نداشتند. یک شایعه دشمن می انداخت؛ فوراً این شایعه همه جا پخش می شد و همه آن را قبول می کردند!
1372/8/12

Instagram
آخرین نظرات

دلواپسان ساکن! دل آرامان متحرک!

پنجشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۳، ۰۴:۴۸ ب.ظ

هنوز آخرین تاکیدات امام راحل در مبحث اسلام آمریکایی و همینطور.. بحث تهاجم و شبیخون و غارت فرهنگی مطرح شده در سخنان مقام معظم رهبری را فراموش نکرده ایم و به خوبی غربت فرهنگ قابل درک است!

معضل فرهنگی ما از اینجا شروع می شود که حاکمیت در نقاطی که می تواند بر فرهنگ تاثیر بگذارد عملکرد خوبی ندارد و همدل نبودن دولتمردان و کارشناسان در قوای مختلف از یک سو و عدم مطالبه گری مردم از سوی دیگر؛ مانع بهبود وضعیت فرهنگی کشور شده است. همانطور که مردم ایران دارای قدرت بسیاری در فرهنگسازی هستند؛ پس ریشه را باید در مشکلات حاکمیت جست و جو کرد. متاسفانه نبود دانش مدیریت فرهنگی در حوزه و دانشگاه، و نبود دغدغه و تخصص برای تولید این دانش و در کنار آن وجود نداشتن یک نهاد متولی فرهنگ در کشور، باعث ایجاد تابلوای فرهنگ ستیز در جامعه شده است و هر روزه شاهد مصداق های غیر دینی آن در کشور هستیم به طوری که روز به روز وجهه قانونی تر به خود میگیرند و سوال اینجاست که کدام قانون و بر اساس کدام توجیه و مبنا در حال تایید این امور است؟

بحث از توقف در مثال های ظاهری و کلیشه های تکراری گذشته است. تک خوانی فلان خانم یا رقص دختران یا فعالیت های مغایر با فرهنگ دینی که هر روز شنونده آن ها هستیم فقط پوسته امر است. در ورای این رویداد ها تفکر لیبرسالیستی و اسلام سلیقه ای موج میزند که نمیتوان آن را از نگاه متخصصان دین پنهان کرد! در اسلامی که سلیقه ای و غیر متخصصانه تفسیر شود، "حجاب و عفاف" و "منبر و خطابه" و "حقیقت عاشورا" و "امر به معروف و نهی از منکر" جای خود را به "فمنیست" و "عصر لایک شدن ها" و "سازش در مقابل طاغوت" و "اسیدپاشی" می دهد! و در باطن هرج و مرج فرهنگیست اما ظاهرا خیلی اسلامی هستیم. کاش مسئولین به جای تمرین برای افزایش قدرت توجیه کردن و غرق شدن در جریان تجددگرایی منسوخ، اندکی برای افزایش بصیرت و درک خود پیرامون تفسیر حقیقی اسلام می پرداختند و دست به اقدامی در راستای این معضل می زدند. مطالعه تاریخ اسلام و کمک گرفتن از اساتید تحلیل گر تاریخ به این بزرگواران پیشنهاد می شود. به امید تاثیر!


ف.ی.شیدا - آبان ماه 1393

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۲
فاطمه یوسفی

حاکمیت

شیدا

فرهنگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی